Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.


undefined

Kan man ringa in sin beställning?

Visst kan du göra det, du är välkommen att ringa till oss på telefonnummer 0498 - 27 12 90 öppet vardagar mellan 10:00 till 17:00


undefined

Kan jag ändra min beställning?

Det går att göra ändringar i din order så länge vi inte har skickat den. maila eller ring och lämna ditt ordernummer så gör vi dom ändringar som du vill göra.


undefined

Kan jag annullera min beställning?

Det går bra att annullera en order så länge vi inte har skickat den, maila eller ring och lämna ditt ordernummer så tar vi bort din order och återbetalar eventuell betalning.


undefined

Vad är det minsta belopp jag kan beställa för?

Det finns inget minimum belopp och vi skickar alla varor fraktfritt inom Sverige.


undefined

Var ska jag skriva i in min rabattkod?
Du skriver in din rabattkod i början av kassan och sedan dras rabattkodsumman av från totalsumman.


undefined

Kan jag byta en vara?

Det går bra att byta en vara som inte är använd, du får dock betala returen.


undefined

Varför har jag inte fått alla varor jag beställde?
Har du inte fått alla varor du beställde kan det bero på att vi har gjort en delleverans, delleveranser gör vi om vi inte har alla varor i lager och måste beställa den ena varan från en leverantör.


undefined

Vad gör jag om jag har fått fel vara?

Kontakta oss så fort du kan så kommer vi att skicka rätt vara tillsammans med en retursedel.


Vad gör jag om jag har fått en vara som är trasig?

Kontakta oss omgående så mailar vi en retursedel.


Vart levererar Klockia?

Klockia levererar till alla länder.


Var är min beställning?

Har du inte fått din vara inom 2 arbetsdagar eller inom tiden som angivs vid varan så är det troligtvis en vara som är restnoterad hos en av våra leverantörer och du skulle ha fått ett meddelande om detta. Har du inte fått något meddelande om restnotering har vi gjort fel och du får gärna kontakta oss via mail info@klockia.se eller telefon 0498-271290 glöm inte att ange ditt ordernummer.


Hur lång är leveranstiden?

Finns produkten i lager är det normalt 1 till 2 arbetsdagars leveranstid inom Sverige, inom norden och EU är det ca 3 till 5 arbetsdagar.
Vid respektive produkt står det om varan finns i lager eller ej, finns den ej i lager står det istället den beräknade leveranstiden.

OBS, den beräknade leveranstiden kan komma att variera om varan t.ex. skulle ta slut hos leverantörens lager, då vi ej kan synkronisera vårat lager till deras lager. I dessa fall hör vi av oss med besked via mail så fort vi får vetskap om det.


Vad kostar frakten?

All frakt är gratis inom Sverige, för beställningar under 1000 SEK utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 100 SEK.


Skickar ni ut kollinummer när klockan skickas från er?
Vi meddelar alltid via din registrerade mail när vi skickar klockan och då i dom flesta fall med kollinummer för Posten, Posten skickar också ett sms när dom har mottagit paketet och sms:ar ett kollinummer till dig. Får du inget kollinummer eller sändningsnummer är det viktigt att kontakta kundtjänst.


Leveranser till Norge och övriga länder utanför EU?

När vi levererar till länder som ej är medlemmar i EU, så som Norge, Island, Grönland, Åland, Schweiz etc, dras momsen automatiskt bort från priset. Momsen + eventuella administrativa avgifter, så som tullavgift, betalas sedan av mottagare i mottagarlandet när varan hämtas ut. Alla priser på hemsidan är i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) och inklusive svensk moms på 25%. Vi kan ej skicka varor som gåvor, utan alla tulldokument fylls i som dom skall och skickas tillsammans med varan.


Min försändelse var skadad när jag fick den, vad gör jag nu?

Skulle det mot förmodan ske att du har fått en skadad vara ska du returnera varan till oss. Om din reklamation blir godkänd kommer vi att skicka in varan för service alternativt skicka en ny likadan vara till dig.  Kontakta oss så skickar vi en retursedel.


Klockan är en present. Kan ni skicka den direkt dit?
Det kan vi göra men den måste betalas antingen med kort eller bankbetalning. Alla ordrar som betalas med faktura måste skickas till den adress som kunden är folkbokförd på. 


Hur betalar jag min order?
Våra betalningsalternativ är följande: Kortbetalning via VISA och Mastercard Faktura via KLARNA. Avbetalning via KLARNA och deras tjänst Dela upp betalningen.


 Hur kan jag få en kopia av en min faktura?

Kontakta oss på mail eller telefon så skickar vi fakturan på nytt.

Alternativt hör av dig till Klarna, så hjälper dom dig.


När dras beloppet från mitt konto?

Har du betalat med kort dras beloppet från ditt konto samma dag som du gör din order, har du handlat med faktura kommer fakturan till din registrerade e-post när vi skickar varan. Med direktbetalning via bank dras beloppet samma dag som du gör beställningen. Vid avbetalning kommer den första fakturan från Klarna i slutet av nästkommande månad från det att varan har skickats.
För mer information kontakta Klarna på: 08-120 120 10 eller på www.klarna.com


Vilka avgifter tillkommer när jag handlar på Klockia.se?

Det tillkommer inga avgifter när du handlar på Klockia.se och bor inom Sverige och EU. Bor du utanför EU t.ex i Norge tillkommer det tullavgift som den Norska tullen tar ut och det är inget som vi kan påverka.


Är det säkert att handla på internet?

Ja det är så säkert som det kan bli, alla kort och bank -betalningar går via krypterade sidor, dom uppgifter som vi sparar är namn, adress, telefonnummer och orderhistorik. Du kan läsa mer om personuppgiftslagen här.


Hur returnerar jag en vara?

Ska du returnera en vara p.g.a. att du inte är nöjd eller har ångrat dig betalar du som kund för returen och skickar in din vara till oss med kvitto och en notis om att du önskar returnera din beställning. Skicka gärna in klockan som rekommenderat så är det försäkrat hela vägen in till oss och kommer fram till vårat lager.
Vår adress är : Gotlands Ur AB, Hästgatan 24, 621 56 Visby. Och om du sedan hittar någon annan vara du vill ha så lägger du bara en ny beställning!

OBS, har du betalat mot Postförskott så får vi inte tillgång till dina kort/konto uppgifter av Posten. Ange då även bank och kontonummer dit du önskar att pengarna skall returneras.


Har ni mottagit de varor jag returnerat?
Du får ett mail när vi har mottagit och registrerat din retur.

OBS, är dock inte alltid som returen registreras samma dag som vi mottagit paketet.


När får jag tillbaka pengarna?

Har du valt något av Klarnas betalalternativ så kommer du att få ett återbetalningsmejl ifrån klarna efter att vi registrerat din retur med ett formulär som du skall fylla i. För fler frågor kring detta ber vi vänligen dig att kontakta Klarna antingen via deras kontaktformulär på: www.klarna.com eller per tel: 08-120 120 10.

Har du valt att betala med kort via DIBS så görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Normalt tar det ungefär 1-3 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto igen, men det kan komma att dröja upp till så mycket som 8 bankdagar. Har man lagt en order från utlandet med ett utländskt kort, kan det dröja upp till 3 veckor innan pengarna är tillbaka. 

Har du betalat via Postförskott så görs återbetalningen normalt inom en vecka till det angivna kontot och från att återbetalningen gjorts tar det normalt 1-2 bankdagar tills att pengarna syns på ditt konto igen.


Vad gör jag om ni har krediterat fel summa?

Om du anser att du inte har fått rätt belopp tillbaka ska du kontakta kundtjänst och uppge ditt ordernummer.


Hur kan jag reklamera en vara?

Om du ska reklamera en vara p.g.a att den har gått sönder kontaktar du alltid kundtjänst först (0498 - 27 12 90 eller info@klockia.se Behövs den skickas in för service skickar vi en retursedel via e-post som du ska använda för att skicka tillbaka varan. När vi har mottagit varan kommer vi att skicka in den till märkesverkstaden.



Det är en speciell klocka som jag letar efter, men den verkar inte finnas hos er?

Skicka oss en förfrågan, via kontaktformuläret/e-post, så återkommer vi med huruvida vi kan börja saluföra den, från vilket datum, och till vilket pris.



Vad följer med när jag köper en klocka från er?

Klockan levereras tillsammans med orginal-ask/-förpackning och dokumentation. Precis som när du handlar i en fysisk butik.



Är alla klockorna äkta?

Ja, vi säljer enbart äkta klockor, från tillverkaren, med officiell garanti och äkthetsintyg.



Är ni auktoriserade återförsäljare?

Vi är auktoriserad återförsäljare för alla klockor, smycken och accessoarer som vi saluför. (gäller ej Gant)



Har ni alla klockorna på lager?

Vi försöker alltid ha ett så stort lager som möjligt, men det är omöjligt för oss att ha alla varor i lager tyvärr.  Det finns alltid en uppskattad leveranstid vid produkten, den är beräknad på att varan finns i lager hos vår leverantör och ibland kan den även vara slut hos dom och då blir det en längre leveranstid än den som vi har angivit. Är du intresserad av en vara eller ska ge bort en vara i present som vi inte har i lager är du välkommen att kontakta oss för en exakt leveranstid.



Kan jag komma och titta på klockorna någonstans?

Du är välkommen till våran fysiska butik som finns i Visby på Östercentrum.



Är det garanti på klockorna?

Ja alla klockor säljs med 2 års garanti. Vissa tillverkare har även en internationell garanti, där det är tillverkaren som står för garantin och du kan då gå in till alla auktoriserade butiker för att få hjälp kostnadsfritt. Kom dock ihåg att om det är något fel på klockan ska du meddela det till oss med detsamma. På samtliga klockor lämnas garanti mot tillverkningsfel utan kostnad för köparen.

OBS! Garantin gäller ej: Skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel. Skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad. Skador på kronan och glaset, repor på glas, skador på länk och boett,  skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret. Fuktskador på ej vattentäta ur (vattentätt =10 ATM) Detta gäller även armband. Om serienumret har blivit ändrat eller utplånat (gäller ej varor utan serienummer) Eftersom man idag inte använder sig av garantibevis i samma utsträckning som man gjorde förr så är det kvittot på klockköpet som gäller som garantibevis. Ta gärna kontakt med oss om funderingar ang ditt klockköp skulle uppstå.



Är era klockor CE märkta?

Ja. Vi jobbar endast med klockor som är godkända för den Europeiska marknaden. Detta betyder att alla våra klockor genomgått tester och är godkända mot bla nickel.



Tidtagningen nollställer sig fel?

Att visarna för tidtagningen nollställer sig fel är inte helt ovanligt, utan det händer ibland. Oftast krävs då endast att man gör en kalibrering av visarna. Se till att tidtagningen är nollställd, dra ut kronan 1 eller 2 hack, trycker du sedan på en av knapparna kommer du se att en av visarna ändrar sig. Beroende på vilket läge kronan står i och vilken knapp du trycker på så ställer du olika visare. När du ställt alla visare trycker du in kronan igen, när du nu startar och stoppar tidtagningen för att sedan nollställa den så skall visarna återgå till sitt rätta läge.

På vissa klockor fungerar det något annorlunda, där drar du ut kronan i det yttersta läget. Sedan trycker du på den översta knappen för att ställa första visaren, när du ställt den rätt trycker du på den nedre knappen, då byter du vilken visare som du ställer. Så gör du så tills du ställt om alla visare som som behövs justeras.



Hur köper jag ett presentkort?

Vill du köpa ett presentkort gör du enklast det genom att följa länken nedan. Alternativt skriva in "presentkort" i sökfältet och tryck på sök, du kommer då att få fram presentkortsartikeln, där kan du välja mellan ett flertal summor. Finns inte summan du önskar kan du lägga ihop flera olika presentkort för att få fram den summan du är ute efter. En perfekt present om du inte vet vad du skall köpa!

Handla presentkort här



Erbjuder ni försäkring till era klockor?

Nej, vi har tyvärr ej möjlighet att erbjuda försäkring när du köper en klocka.

Alltid FRI frakt    |   Alltid 2 års garanti    |    Fysisk butik    |   365 dagar öppet köp

KAMPANJER

» Klockor
» Accessoarer
» Smycken

KONTAKT

Klockia / Gotlands Ur AB  Hästgatan 24
621 56 Visby  |  Sweden 
» E-post: info@klockia.se
» Om företaget

Telefon 0498 - 27 12 90

Öppettider: Mån - Fre 10.00 - 17.00

NYHETSBREV, NYHETER & KAMPANJER

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.

Copyright © 2003 - 2017 Gotland Ur AB, all rights reserved    |  » Sitemap   |  » Cookies