klockia logga

Varukorgen är tom

Frakt och leveranser

Hem / KUNDTJÄNST / Frakt och leveranser

Leverans

Vi eftersträvar att försöka behandla all beställningar så snabbt som möjligt, lägger du en order innan kl. 11.00 på en vardag så behandlas ordern normalt samma dag för lagerförda produkter. På helger och helgdagar har vi stängt och inga beställningar hanteras då.

På varje produkt kan du se den aktuella lagerstatusen.

Lagerförda produkter
Produkter som vi har i lager skickas normalt inom 24 timmar. Beställningar som inkommer innan kl 11.00 hanteras normalt samma dag. Beställningar som kommer in under eftermiddagen hanteras ibland även samma dag, men blir inte upphämtade fören dagen efter.

Beställningsvaror
Vissa produkter behöver vi beställa från våra leverantörer först, du kan då se den beräknade leveranstiden på produkten.

Vi beställer ej varor ifrån våra leverantörer varje dag, utan försöker begränsa det till 2 gånger i veckan. Vilket gör att leveranstiden kan variera med någon dag, det gör att leveranstiden som anges är ungefärlig och vi kan inte alltid garantera att den stämmer exakt.

Finns varan ej i lager så går den ändå att beställa, det kommer bara dröja något längre än för de varor vi själva har i lager.

Utgångna produkter
Tyvärr händer det även ibland att varor har utgått eller är tillfälligt slut hos leverantörerna, då vi ej har fullständig tillgång till deras lager information har vi svårt att alltid hålla hemsidan helt uppdaterad, men vi försöker så gott vi kan. Skulle det uppstå problem eller leveransförseningar så försöker vi meddela dig så fort vi får vetskap om det, vilket vi oftast gör via e-post.

Ankomstkontroll

Det är även viktigt att du ankomstkontrollerar produkten när du mottagit den, för att verifiera att du har fått rätt produkt, rätt antal och att produkten är felfri. Om något är fel eller om det saknas något vid leverans skall man kontakta oss och skicka in bilder på paketet inom 48 timmar efter att man mottagit försändelsen. Hör man ej av sig till oss kommer det antas att allt har gått rätt till och att produkten är felfri. Skulle varan vara skadad och man sedan väljer att returnera den kan det uppstå problem om man inte har kontaktat oss först, då alla produkter som returneras synas och kontrolleras. Du kan läsa mer vad som gäller för returer under fliken "Returer".

Delleveranser

Vi skickar endast en order när den är komplett. Har du gjort en order på fler produkter med olika leveranstid så skickas ordern först när vi fått in alla produkter. Det blir då leveranstiden för den produkten som tar längst tid som gäller. Men om du önskar att produkterna som finns tillgängliga skall skickas så kan du kontakt oss så delar vi upp din order i två leveranser.

Restnoterade produkter

Vissa produkter tar ibland slut även hos våra leverantörer, vi försöker hålla vår hemsida uppdaterad med denna information, men då vi inte själva kan se alla leverantörers lagersaldon så händer det att vi missar det ibland. Men vi försöker att skriva på dessa produkter att dom är tillfälligt slut och när dom beräknas in, eller att man skall kontakta oss för information. Observera att även dessa produkter går att beställa, men dom kommer då dröja till utsatt tid, tänk även på att alla besked är ungefärliga och kanske ej stämmer exakt. Det är ej säkert att vi kommer uppmärksamma att du lägger en order på en produkt som är slut, så kontakta gärna oss om du önskar mer information.

Fraktkostnad

Det är fri frakt på alla våra produkter från 1 000kr i webbshopen inom Sverige. Fraktkkostnad till länder utanför Sverige beror på vilket land som väljs i kassan.

Fraktsätt

DHL
Väljer du DHL som fraktsätt så är frakten gratis från 1 000kr. Under 1 000kr kostar frakten 59kr. Försändelsen skickas med DHL Service Point och tar normalt 2-4 arbetsdagar, beroende på var i Sverige du bor. Försändelsen levereras till ett DHL ombud där du får hämta ut paketet och avisering sker via SMS eller E-Post.

PostNord
Väljer du PostNord som fraktsätt så är frakten gratis från 1 000kr. Under 1 000kr kostar frakten 59 SEK. Försändelsen skickas med PostNord MyPack Collect och tar normalt 1-3 arbetsdagar, beroende på var i Sverige du bor. Försändelsen levereras till ett PostNord ombud där du får hämta ut paketet och avisering sker via SMS eller E-Post.

Enklare varor
För vissa enklare varor med ett lägre värde använder vi även vanligt brev eller PostNord Varubrev 1:a klass. Vilket normalt går på 1 arbetsdag och levereras då direkt till din brevlåda.

Utlandsbeställningar
Fraktkkostnad till länder utanför Sverige beror på vilket land som väljs i kassan, utlandspaket skickas normalt med DHL Express. Leveranstiden kan variera något beroende på vart du bor, men normalt levereras det inom 2-5 arbetsdagar.

Förseningar
Klockia kan inte ansvara för eventuella förseningar som uppstår p.g.a. olika anledningar hos speditörerna när vi väl har skickat en vara. Verkar dock försändelsen ha kommit bort så bör du kontakta oss snarast.

Outlöst försändelse

För försändelser som ej löses ut hos postombudet varpå paketet går i retur till Klockia, debiteras en avgift om 320:- + moms för att täcka våra kostnader för transport och administration.

Minst 1 års garanti

 Fysisk butik

 60 dagar öppet köp

KONTAKT

Klockia / Gotlands Ur AB | Hästgatan 24, 621 56 Visby | Sweden 
» E-post: info@klockia.se
» Om företaget

Telefon: 0498 - 27 12 90

Öppettider kundtjänst: Mån - Tor: 9.00 - 16.00

Öppettider i butiken:
Mån - Fre: 10.00 - 17.00
Lör: 11.00 - 14.00
Sön & övriga helgdagar: Stängt

NYHETSBREV & KAMPANJER

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.

FÖLJ OSS PÅ:

                  

LEVERANS VIA:

BETALA MED:

klarna betalloggor

Copyright © 2003 - 2024 Gotland Ur AB, all rights reserved    |  » Sitemap   |  » Cookies / GDPR