Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Ändra inställningar
Hem / KUNDTJÄNST / Returer
Du har rätt till öppet köp i 60 dagar hos Klockia.se, observera dock att produkten enligt lag måste vara i väsentligen oförändrat skick när du gör din retur/byte. Vi tar ej emot returer/byten på en skadad eller repad produkt. Så iaktta försiktighet när du provar produkten. Observera att även boxen/asken ses som en del av produkten, så även den skall vara i oförändrat skick. Om asken är trasig vid retur utgår en avgift på 300kr. Har länkkortningar och/eller andra justeringar gjorts på produkten av dig själv eller annan verkstad än Klockias egna kommer vi ej godkänna din retur.
Återanvänd gärna all plast om du tagit av det, när du skall pack in produkten igen. Vissa klock/smyckes askar är ej försedda med någon mjukare yta invändigt, så att endast sätta tillbaka t.ex. en klocka runt sin kudde och sedan placera den i asken kan leda till att klockan repas i transporten tillbaka till oss då länken ligger och skaver mot insidan av asken.
Frakten tillbaka till oss står du som kund själv för, vi skickar med en retursedel som du gärna får använda vid returen, använder du retursedeln kostar frakten in till oss endast 99kr (OBS! Gäller ej begagnade-klockor (pre-owned), kontakta oss för närmare information för retur av begagnad klocka). Väljer du ett annat alternativ tänk på att returen skickas tillbaka på ett sådant sätt att paketet är spårbart och försäkrat. Förslagsvis med något av PostNord:s frakt alternativ. Tills det att vi mottagit produkten är det du som kund som står i ansvar för den om den skulle komma bort eller skadas. Notera även att du måste välja ett fraktsätt där paketet levereras hela vägen till oss. Klockia hämtar inte ut returer som måste lösas ut hos ett ombud. Är du osäker så fråga fraktbolaget hur leveransen sker innan du postar returen. Klockia kommer heller inte betala några avgifter för att ta emot ett paket, se därför till att betala alla avgifter när du returnerar en vara, så som tullavgifter m.m.
OBS! På PRESENTKORT erbjuder vi ej öppet köp, har du gjort en order på ett presentkort som sedan levererats så kan du ej avbryta eller ångra köpet.
När du skall göra returen packar du ihop varan som när du tog emot den och bifogar alla handlingar som medföljde.
Returen görs till:
Gotland Ur AB
Hästgatan 24
621 56 Visby
Avser du att göra ett byte på produkten som du har fått hem så görs det enklast genom att lägga en ny order via hemsidan på produkten du önskar istället. För att sedan returnera den först beställda produkten, se under rubriken Retur/Ångerrätt för hur du skall göra. Detta alternativ går även fortast.
Du kan även skicka tillbaka produkten tillsammans med det ifyllda returformuläret, där du istället fyllt i att du vill byta din produkt och till vad. För detta alternativ behöver du även fylla i ditt personnummer på returformuläret. Den befintliga ordern kommer då att krediteras och en ny order genereras på produkten som du vill byta till då vi inte kan göra ändringar i en redan levererad order. Har du redan betalat för produkten kommer pengarna att återföras till dig och du kommer att få betala på nytt för den nya beställningen.
Du kan även höra av dig till oss innan för att kontrollera lagerstatus på produkten du vill byta till och om produkten finns på lager kan vi lägga undan den tills din retur kommit in.
Ångrar du dig av någon anleding och vill avbeställa din order, då t.ex. leverans dröjer för länge, så kontaktar du oss antingen via telefon eller via epost. Ordern skall ej anses som avbeställd fören du mottagit bekräftelse ifrån oss antingen vi e-post eller telefon. Har din order redan blivit skickad är det ej längre möjligt att avbeställa varan och du är då som kund skyldig att ta emot försändelsen.
Har du valt valt faktura eller delbetalning via Klarna så kommer fakturan att tas bort. Har du redan betalat in fakturan så kommer du att få ett mejl av Klarna med ett formulär som skall fyllas i, där du får ange till vilket konto returen skall göras. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto.
Har du betalat med kort så returneras pengarna till samma kort som användes vid köpet, du får även ett mejl av Klarna som informerar att en återbetalning håller på att ske. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt kort. Vid problem, att t.ex. kortet som användes inte längre är aktivt, så skickas ett formulär ut istället, som vid köp med faktura.
För fler frågor kring detta ber vi vänligen dig att kontakta Klarna antingen via deras kontaktformulär på: www.klarna.com eller per tel: 08-120 120 10.
Har du valt att betala med kort via DIBS så görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Normalt tar det ungefär 1-3 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto igen, men det kan komma att dröja upp till så mycket som 8 bankdagar. Har man lagt en order från utlandet med ett utländskt kort, kan det dröja upp till 3 veckor innan pengarna är tillbaka.
Observera att eventuella tilläggstjänster inte återbetalas, så som fraktkostnader, kortning av länkar, presentinslagningar m.m.
KONTAKT
Klockia / Gotlands Ur AB | Hästgatan 24 621 56 Visby | Sweden
E-post:
Om företaget
Telefon: 0498 - 27 12 90
Öppettider kundtjänst: Mån - Tor: 9.00 - 16.00
Öppettider i butiken:
Mån - Fre: 10.00 - 17.00
Lör: 11.00 - 14.00
Sön och övriga helgdagar: Stängt
NYHETSBREV & KAMPANJER
Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.
Copyright © 2003 - 2024 Gotland Ur AB, all rights reserved | » Sitemap | » Cookies / GDPR