Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

0

Favorit-ikon

0

0

Jämför-ikon

0

0 produkter / 0 kr

Till varukorgen-ikon

0

Returer

Retur/Ångerrätt

Du har rätt till öppet köp i 365 dagar hos Klockia.se, observera dock att produkten enligt lag måste vara i väsentligen oförändrat skick när du gör din retur/byte. Vi tar ej emot returer/byten på en skadad eller repad produkt. Så iaktta försiktighet när du provar produkten. I de fall varan levererats i en limiterad eller för modellen speciellt framtagen ask/låda klassas den som en del av produkten och skall returneras tillsammans med produkten, även den i oförändrat skick. Är asken endast en standard ask ber vi dig vänligen att ändå hantera den varsamt. 

Återanvänd gärna all plast om du tagit av det, när du skall pack in produkten igen. Vissa klock/smyckes askar är ej försedda med någon mjukare yta invändigt, så att endast sätta tillbaka t.ex. en klocka runt sin kudde och sedan placera den i asken kan leda till att klockan repas i transporten tillbaka till oss då länken ligger och skaver mot insidan av asken.

Frakten tillbaka till oss står du som kund själv för, vi rekommenderar att returen skickas tillbaka på ett sådant sätt att paketet är spårbart och försäkrat. Förslagsvis med något av PostNord:s frakt alternativ. Tills det att vi mottagit produkten är det du som kund som står i ansvar för den om den skulle komma bort eller skadas. Notera även att du måste välja ett fraktsätt där paketet levereras hela vägen till oss. Klockia hämtar inte ut returer som måste lösas ut hos ett ombud. Är du osäker så fråga fraktbolaget hur leveransen sker innan du postar returen. Vi har ett lokalt samarbete med PostNord som kör ut alla våra paket, även REK försändelser. Klockia kommer heller inte betala några avgifter för att ta emot ett paket, se därför till att betala alla avgifter när du returnerar en vara, så som tullavgifter m.m.

OBS! På PRESENTKORT erbjuder vi ej öppet köp, har du gjort en order på ett presentkort som sedan levererats så kan du ej avbryta eller ångra köpet. Detsamma gäller även för VISSA RESERVDELAR / ARMBAND på dessa produkter står det även information om detta när du går in på produkten.

När du skall göra returen packar du ihop varan som när du tog emot den och bifogar alla handlingar som medföljde. Fyll även i vårat Returformulär och skicka med i returen, du finner det i länken nedanför vår adress. Returformuläret kan fyllas i digitalt när du tryckt på länken, för att sedan skrivas ut.

Returen görs till:
Gotland Ur AB
Hästgatan 24
621 56 Visby

RETURFORMULÄR

Byten

Avser du att göra ett byte på produkten som du har fått hem så görs det enklast genom att lägga en ny order via hemsidan på produkten du önskar istället. För att sedan returnera den först beställda produkten, se under rubriken Retur/Ångerrätt för hur du skall göra. Detta alternativ går även fortast.

Du kan även skicka tillbaka produkten tillsammans med det ifyllda returformuläret, där du istället fyllt i att du vill byta din produkt och till vad. För detta alternativ behöver du även fylla i ditt personnummer på returformuläret. Den befintliga ordern kommer då att krediteras och en ny order genereras på produkten som du vill byta till då vi inte kan göra ändringar i en redan levererad order. Har du redan betalat för produkten kommer pengarna att återföras till dig och du kommer att få betala på nytt för den nya beställningen.

Du kan även höra av dig till oss innan för att kontrollera lagerstatus på produkten du vill byta till och om produkten finns på lager kan vi lägga undan den tills din retur kommit in.

Avbeställning

Ångrar du dig av någon anleding och vill avbeställa din order, då t.ex. leverans dröjer för länge, så kontaktar du oss antingen via telefon eller via e­post. Ordern skall ej anses som avbeställd fören du mottagit bekräftelse ifrån oss antingen vi e-­post eller telefon. Har din order redan blivit skickad är det ej längre möjligt att avbeställa varan och du är då som kund skyldig att ta emot försändelsen.

Återbetalning

Har du valt valt faktura eller delbetalning via Klarna så kommer fakturan att tas bort. Har du redan betalat in fakturan så kommer du att få ett mejl av Klarna med ett formulär som skall fyllas i, där du får ange till vilket konto returen skall göras. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto.

Har du betalat med kort så returneras pengarna till samma kort som användes vid köpet, du får även ett mejl av Klarna som informerar att en återbetalning håller på att ske. Det kan sedan ta ca 1-10 bankdagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt kort. Vid problem, att t.ex. kortet som användes inte längre är aktivt, så skickas ett formulär ut istället, som vid köp med faktura.

För fler frågor kring detta ber vi vänligen dig att kontakta Klarna antingen via deras kontaktformulär på: www.klarna.com eller per tel: 08-120 120 10.

Har du valt att betala med kort via DIBS så görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Normalt tar det ungefär 1-3 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto igen, men det kan komma att dröja upp till så mycket som 8 bankdagar. Har man lagt en order från utlandet med ett utländskt kort, kan det dröja upp till 3 veckor innan pengarna är tillbaka.

Alltid FRI frakt    |   Alltid 2 års garanti    |    Auktoriserad butik    |   365 dagar öppet köp

KAMPANJER

» Klockor
» Accessoarer
» Smycken

KONTAKT

Klockia / Gotlands Ur AB  Hästgatan 24
621 56 Visby  |  Sweden 
» E-post: info@klockia.se
» Om företaget

Telefon 0498 - 27 12 90

Öppettider: Mån - Fre 10.00 - 18.00

NYHETSBREV, NYHETER & KAMPANJER

Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.

Copyright © 2003 - 2017 Gotland Ur AB, all rights reserved    |  » Sitemap   |  » Cookies